خرید عمده رزین اپوکسی

خرید عمده رزین اپوکسی

رزین های اپوکسی مصنوعی رزین های صنعتی هستند ، معمولاً مواد چسبناکی هستند که طی فرآیند پخت به پلیمرهای سفت و سخت تبدیل می شوند. رزین ها به منظور پخت ، معمولاً حاوی گروه های انتهایی واکنشی ،  مانند اکریلات ها یا اپوکسیدها هستند. برخی از رزین های مصنوعی خواصی مشابه رزین های گیاهی طبیعی دارند ، اما بسیاری از آنها فاقد این ویژگی هستند. پارامترهای فیزیکی ای که در مورد رزین ها مطرح می باشند و در کاربردهای صنعتی و تزئینی حائز اهمیت هستند عبارت اند از (پارامترهای فیزیکی)، حالت فیزیکی رزین که معمولا به صورت جامد یا مایع می باشد ، وضوح آن که به صورت شفاف ، کدر ، نیمه شفاف و عاری از ذرات خارجی جامد است. سایز پارامتر های مهم مانند گرانروی یا ویسکوزیته، رقیق سازی، وزن مخصوص، سازگاری با رزین های کمکی یا رزین های دیگر زمان سخت شدن نیز در برخی موارد مورد اندازه گیری و سنجش قرار می گیرد.

 

در مورد پارامترهای شیمیایی مطرح شده در مورد رزین ها نیز می توان به مقدار اسید، مقدار هیدروکسیل ، مقدار آمین (چه در خود رزین و چه در سخت کننده آن), مقدار اپوکسی , مقدار ایزوسیانات و مقدار فرمالدئید اشاره کرد. علاوه بر پارامترها ذکر شده, که در مورد خود رزین می باشد, پارامترهایی نیز برای پخت یا سخت شدن رزین ها نیز مطرح است, برای مثال, دمای سخت شدن با استفاده از خشک کن یا بدون استفاده از آن, جز این چنین پارامترهایی می باشد.

 

بعد از سخت شدن و پخت نیز, رزین اپوکسی حاصل بایستی ظاهری یکدست و شفاف و مقاوم در برابر خط و خش و ضربه داشته باشد. تمام پارامترهای ذکر شده در بالا چه در موارد صنعتی و چه در موارد هنری و تزئینی مهم و کاربردی هستند و قبل از رسیدن به دست مصرف کننده مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند.

مقاله دیگر :   با مراحل ساخت شیشه رنگی بیشتر آشنا شوید

 

2-تاریخچه

رزین های اپوکسی سالیان سال است که در نواحی  مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد, از ایران باستان و رومیان تا اقوام آزتک در آمریکا از گیاهان مختلف رزین را به دست آورده و استفاده های متفاوتی از آن می کردند. اما رزین ها سنتزی و مخصوصا رزین اپوکسی ها که از واکنش تراکمی اپوکسیدها و آمین ها به دست می آیند، اولین بار توسط Paul Schlack از آلمان در سال 1934 گزارش و ثبت شده است.

 

 

3-کاربردها

 

رزین های اپوکسی مصنوعی در طیف وسیعی از محصولات مانند پلاستیک ، رنگ و لاک وجود دارد. رنگ ها و روکش هایی که با رزین های اپوکسی مصنوعی تولید می شوند ، به دلیل دوام بیشتر ، محافظت طولانی مدت تری در برابر خوردگی بسترهای فلزی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که رزین های مصنوعی یا صنعتی علاوه بر کاربردهای صنعتی ذکر شده در بالا, کاربردهای هنری و ظریف نیز دارند و امروزه بخش قابل توجهی از تولیدات و مصرف رزین در کشور صرف تولید وسایل تزئینی و هنری می شود. نکته ی قابل توجه در بحث کارهای هنری و تزئینی, استفاده از غلظت مناسب رزین با توجه به محصول هدف می باشد. برای این منظور و آشنایی بیشتر و خرید رزین اپوکسی غلیظ و خرید رزین بپوکسی رقیق, بر روی نام محصول مورد نظر کلیک نمایید.