سفارش طراحی لوگو – لوگوتیک

سفارش طراحی لوگو - لوگوتیک

 

لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند.
لوگو، مالکیت شما بر کسب و کار و برندتان را نشان می‌دهد. در واقع سکوی پرتابی است برای شناخته شدن و دیده شدن توسط مخاطبان هدف. بدون داشتن لوگو نمی‌توان به راحتی خود را به مشتریان شناساند. در بازار رقابتی و تجارت جهانی امروز، بدون داشتن لوگو نمی‌توان کسب و کاری را معرفی و در ذهن‌ها ماندگار کرد. لوگو نه تنها شما را به افرادی که در محدوده شما و نزدیک به شما هستند آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند شما را در سطح جهان نیز معرفی کند. مانند لوگوی برند شنل.

توجه مخاطبان جدید را به شما جلب می‌کند.

در صورتیکه از عناصر طراحی لوگو به درستی استفاده شود و لوگوی شما جذاب باشد، توجه بسیاری افراد را جلب می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند و این بستر بسیار مناسبی برای رشد و شناخته شدن شما خواهد بود.

لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.
برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که به تازگی وارد شهری شده و می‌خواهد به دنبال مکانی برای غذا خوردن است. در صورتیکه لوگوی شما به چشم شخص آشنا باشد و شما را از قبل بشناسد از بین تبلیغات و لوگوهای مختلف و ناآشنا، به سرعت شما را شناسایی و انتخاب خواهد کرد.

لوگو نشان می‌دهد شما خاص هستید.

لوگو نشان می‌دهد شما یکی از مدعیان زمینه فعالیت خود هستید. لوگویی که منحصر بفرد و قابل ثبت باشد، به مخاطبان نشان می‌دهد شما خاص هستید و برندتان با دیگر رقبا متفاوت است. برای دستیابی به این هدف لازم است یک لوگوی خوب و چشم نواز داشته باشید. همانقدر که داشتن یک لوگوی خوب برندتان را رشد می‌دهد، لوگویی که بد طراحی شده باشد نتیجه منفی خواهد داشت.

لوگو نشان می‌دهد شما حرفه‌ای هستید.
بدون داشتن یک لوگوی خوب برای کسب و کارتان، چندان حرفه‌ای بنظر نمی‌رسید. در واقع یکی از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی که هر برند در شروع فعالیت خود برای برندسازی باید انجام دهد، طراحی و ثبت لوگو است. بنابراین در غیر این صورت می‌توان این برداشت را داشت که برندی که لوگو ندارد، حرفه‌ای نیست.

لوگو اعتماد مشتری را جلب می‌کند چون نشان ­­می‌دهد همیشه هستید.
وقتی یک بیزنس از ابتدا درست پایه گذاری می‌شود و یک لوگوی خوب و ماندگار طراحی می‌کند، حس اعتماد را به مشتری انتقال می‌دهد. در واقع مشتری به برندی اعتماد می‌کند که همیشگی و پابرجا و در دسترس باشد و با یک لوگوی خاص شناخته شود. تصور کنید تنها نام یک برند را بشنوید و هیچ تصویری از آن در ذهن نداشته باشید، در این صورت خیلی سخت می‌توان به این برند اعتماد کرد.

لوگو جذابیت بصری برندتان را افزایش می‌دهد.

علاوه بر شناساندن برند به مخاطبان، نشان دادن تعهد و افزایش اعتماد در مشتریان، جنبه دیگر ضرورت لوگو جذابیت بصری آن است که دیدن آن برای مشتریان و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و… خوشایند است. بنابراین لوگویی که زیبا طراحی شود خود عاملی برای جذب مشتریان است. مثال بارز این مورد، لوگوی برند اپل روی تلفن‌های همراه است.

لوگو در تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می‌کند.
دیدن مداوم لوگو در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، کارت ویزیت و تبلیغات، با سرعت بیشتری یک برند را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند. هرچه بیشتر تبلیغات شود، گوش و چشم مخاطبان با برند آشناتر شده و اعتماد به یک برند آشنا و شناخته شده خیلی راحت‌تر از اعتماد به یک کسب و کار جدید است. از تمام فرصت‌ها برای نشان دادن برندتان با لوگو استفاده کنید.

مقاله دیگر :   آزادسازی مالی یا سرکوب مالی و رشد اقتصادی در ایران

سایز، یکی از عناصر مهم در طراحی لوگو می باشد

دقت کنید که یک لوگو باید در اندازه های گوناگون ساخته شود نظیر سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی است. اگر طرح لوگو بسیار پیچیده باشد تشخیص و درک آن در سایزهای کوچک خیلی دشوار خواهد شد. بنابراین تلاش نمایید لوگو را در سایز های گوناگون به مشتری ارائه کنید،زیرا این مورد برای یک مشتری با تجربه اهمیت بسیاری دارد.

نسبت عرض و طول

لوگوهایی که دراز و ارتفاع کم هستند و یا بلند و باریک، از لحاظ بصری گیج کننده هستند و تعادل میان نسبت طول و عرض در آن ها لحاظ نشده است. احتیاجی نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود ولی وجود یک تعادل نسبی خوب و مناسب میان طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی خوب و زیبا اهمیت ویژه ای دارد. بهتر می باشد پروژه را با یک شکل هندسی ساده شروع نمایید.

لوگوهای مربع شکل مانند لوگوهای دایره ای زیبا و تاثیر گذار هستند.

توجه به رنگ در طراحی لوگو

رنگ ها میتوانند معناهای مختلفی داشته باشند . روانشناسی رنگ بسیار پیچیده است و در واقع احساسات و ایده های خاصی را به آنها متصل می کنند .

رنگ های چاپی را در نظر داشته باشید

درجه های مشخصی از رنگ های وب سایت وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورید. تجربه نشان داده است که بهترین راه برای بررسی این که رنگ های مطمئن وب در زمان چاپ چطور به نمایش در می آیند، این می باشد که خودتان یک بار لوگو را چاپ کنید. چرا صبر کنیم تا مشتری مشکلات و ایرادها آن را پیدا کند و آن را به شما بگوید. بهتر می باشد لوگو را با یک دستگاه چاپگر که دارای رنگ های اصلی است چاپ نمایید تا نتیجه را ببیند.

لوگو باید تاثیر سریع و فوری روی مخاطب بگذارد

این آیتم یکی از نشانه هی یک لوگوی مناسب است.

لوگو باید سریعا بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.
طرح لوگو باید به شکلی باشد که در کمترین زمان تاثیر خود را روی بیننده اعمال نماید.
باز هم می توان گفت اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد به نحوی که مخاطبان برای درک معنی آن مجبور به کاوش و جستجو باشند، به احتمال زیاد تاثیر خوبی نخواهد داشت. بخصوص امروزه که در زمانی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، مخاطب باید برای درک موضوع زمان اندکی را صرف کند.

طراحی لوگو در لوگوتیک

مجموعه لوگوتیک با پشتوانه بهترین گرافیست های ایران، بهترین مجموعه طراحی لوگو با استانداردهای بصری است.

در مجموعه لوگوتیک شما نیازی به دانش گرافیک و طراحی لوگو ندارید. مجموعه ی ما برای شما مشاوره رایگان در نظر گرفته‌ است تا در کمترین زمان ممکن به ایده‌آل خودتان برسید!