طراحی زیور آلات

طراحی جواهرات، پردرآمد و هیجان انگیز

با توجه داشته که در کنار موارد یاد شده بهره مند بودن از صنایع مکمل و تکنولوژی روز دنیا و همچنین داشتن صنعت مدی پول ساز تر از نفت ، سبب شده تا موفقیتی هر چه بیشتر برای کشورهای یاد شده در این زمینه به ارمغان آورده شود.
به عنوان یک مثال بارز میتوان از کشور ایتالیا یاد کرد ، این چکمه دوست داشتنی و جذاب به عنوان مهد طراحی و صنعت مد جهان و با وجود شهر زیبا و رویایی میلان به عنوان پایتخت امپراطوری مد و فشن اروپا توانسته است در صنعت زیبا و جذاب طلا و جواهرات یکی از پیشتازان و پیشگامان اصلی در سراسر دنیا باشد.

کار طراح طلا و جواهرات چیست و چنین فردی دقیقا چه می کند؟

گام های بسیاری پیموده و مراحل متعددی طی می شود تا یک محصول مخصوصا در صنعت مد ، به تولید رسیده ، معرفی گشته و مورد استفاده قرار گیرد.
از مهمترین این مراحل حساس و تعیین کننده می توان به خلق ایده اولیه، طرح و ماکت و ساخت قالب اصلی اشاره کرد که پس از انجام مراحل دیگر به تولید منتج شده ، و در نهایت محصول پس از سنجش فضا به بازار وارد می شود.

طراحی جواهرات از زمان گذشته تا به امروز

در زمان های گذشته ولی نه چندان دور ، ایده اولیه، توسط هنرمند ،به شیوه کاملا سنتی و دستی توسط ابزار دست روی فلز نقره یا موم ، طرح ریزی و سپس قالب سازی میشد و در پایان با طی همین مراحل ساده ، کار حاصل برای فرایند تولید انبوه وارد مراحل دیگر تولید می شد.
مبادرت به این امر نیازمند مهارت ، تجربه، هنر و دقت بالایی بود و صد البته زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می داد که با توجه به شرایط اقتصادی دنیای حاضر به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

انواع جواهرات و سبک های طراحی آن

در این میان، ممکن است تمایل شما به طراحی جواهراتی پر زرق و برق و نگین دار باشد. در مقابل ممکن است بیش تر به طراحی طلا و زیور آلات بسیار ساده و بدون سنگ علاقه مند باشید. علاوه بر این، برخی نیز تمایل به طراحی زیورآلاتی ترکیبی هستند که از ترکیب چرم، طلا، سنگ و متریالی از این دست برای ساخت آن ها استفاده می شود. بنابراین با انتخاب طیف جواهرات و زیوآلاتی که تمایل به طراحی آن ها دارید، می توانید قدم اول را برای یادگیری حرفه طراحی جواهرات بردارید. 

 

مقاله دیگر :   سم ساس کش

در این مسیر ناامید و سرخورده نشوید

حرفه طراحی جواهرات نیز مانند هر حرفه و آموزش دیگری، فراز و نشیب های یادگیری مخصوص به خود را دارد.
در نتیجه نکته ای که در این خصوص اهمیت زیادی دارد این است که به هیچ عنوان در طول انجام پروژه های خود دلسرد نشده و مصمم به جلو پیش بروید.
تمرین و تمرین و پشتکار رمز موفقیت در این حرفه است. حتی ممکن است یک طرح را بار ها و بار ها بکشید، اما باز هم آن چیزی نباشد که به دنبال آن هستید. با پشتکار و تلاش و بدون دلسرد شدن از نتیجه نهایی کار، به جلو پیش بروید تا به یک طراح حرفه ای جواهر تبدیل شوید.

فرآیند طراحی طلا و جواهر یک فرایند کاملآ حرفه ای است. بنابراین افراد متخصص زیادی در زمینه طراحی طلا و جواهر با برند های بزرگ و معتبر همکاری دارند. طراحی طلا و جواهرات این گونه نیست که هر کسی توانایی آموزش و پرورش هنرجوی طراح طلا و جواهر را داشته باشد. این موضوع مهم مستلزم گذراندن دوره های تخصصی مختص خود در زمینه طراحی طلا و جواهر می باشد.

طراحی طلا و جواهر در ایران نیاز دارد به مانند طرح فرش ایرانی از اصالت لازم برخوردار باشد. بدیهی است رسیدن به چنین هدفی نیازمند داشتن اساتید مختصص طراحی طلا و جواهر، آموزش مداوم و مستمر هنرجویان صنعت طلا و جواهر و تدوین کتب و مقالات مرتبط و اطلاع از آخرین دستاورهای جهانی در زمینه طراحی طلا و جواهر است.