موثرترین زبان های برنامه نویسی برای هک اخلاقی

موثرترین زبان های برنامه نویسی برای هک اخلاقی


هک اخلاقی یا “کلاه سفید” فرآیند شناسایی آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای و سپس استفاده از آن اطلاعات برای ایمن سازی آنهاست. همانطور که فن آوری های جدید توسعه می یابد، راه های جدیدی برای بهره برداری از آنها نیز وجود دارد. و با توجه به فراگیر شدن فناوری در زندگی روزمره ما (به اینترنت اشیا فکر کنید)، جای تعجب نیست که هک اخلاقی تبدیل شده است. یک راه محبوب برای امرار معاش

برای جلوتر ماندن از منحنی، هکرهای اخلاقی باید بتوانند زبان های برنامه نویسی جدید را به سرعت تطبیق دهند و یاد بگیرند. اما موثرترین زبان های برنامه نویسی برای هک اخلاقی کدامند؟ در این مقاله، ما نگاهی به سه زبان برتری خواهیم داشت که بیشتر توسط هکرهای اخلاقی استفاده می شود. ما همچنین منابعی را برای کمک به شما برای شروع کار با هر زبان ارائه خواهیم کرد. دیدگاه سه طراح در مورد رویکرد به طراحی مجدد وب سایت

  1. زبان برنامه نویسی چیست؟
  2. چرا هکرها به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز دارند؟
  3. برترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای هکرها
  4. بهترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان
  5. سؤالات متداول
  6. نتیجه گیری

زبان برنامه نویسی چیست؟

یک زبان برنامه‌نویسی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که رایانه می‌تواند آن‌ها را بفهمد و اجرا کند. زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که هر کدام نحو و معنای خاص خود را دارند. برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی برای کارهای خاص طراحی شده‌اند (مانند SQL برای پایگاه‌های داده)، در حالی که برخی دیگر برای اهداف عمومی‌تر هستند (مانند C یا Python).

سه نوع رایج زبان برنامه نویسی عبارتند از:

  • کد ماشین. این کد بومی است که کامپیوتر می تواند آن را درک و اجرا کند. معمولاً مختص نوع خاصی از پردازنده یا معماری سخت افزاری است.
  • کد اسمبلی. این یک کد سطح پایین است که مختص نوع خاصی از معماری پردازنده یا سخت افزار است. معمولاً به شکل یادگاری نوشته می‌شود، که خواندن و نوشتن را برای انسان آسان‌تر می‌کند.
  • زبان‌های سطح بالا. این‌ها انتزاعی‌تر از کد ماشین یا کد اسمبلی هستند و به معماری سخت‌افزار خاصی مرتبط نیستند. این باعث می‌شود آنها قابل حمل‌تر باشند و نوشتن و خواندن آنها آسان‌تر باشد.

چرا هکرها به مهارت های برنامه نویسی نیاز دارند؟

مهارت‌های برنامه‌نویسی برای هک اخلاقی ضروری است، زیرا به هکرها اجازه می‌دهد وظایف را خودکار کنند، ابزارهای خود را برای آزمایش سیستم‌ها برای آسیب‌پذیری‌ها ایجاد کنند و نحوه عملکرد سیستم‌ها را درک کنند. بدون این مهارت ها، هکرها فقط به استفاده از ابزارهایی که در دسترس هستند محدود می شوند.

علاوه بر این، زبان های برنامه نویسی زبان مشترکی را ارائه می دهند که هکرهای اخلاقی می توانند از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند. با یادگیری چند زبان رایج، هکرهای اخلاقی می توانند به سرعت اطلاعات و ایده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، که به آنها کمک می کند جلوتر از منحنی ها بمانند.

بنابراین، اگر علاقه مند هستید که یک هکر اخلاقی شوید، یا اگر قبلاً یکی از این هکرها هستید و می خواهید جلوتر از این منحنی باشید، یادگیری چند زبان برنامه نویسی مکان خوبی برای شروع است.

برترین زبان های برنامه نویسی برای هکرها

بهترین زبان برای شما به سطح تجربه شما، نوع هک مورد علاقه شما و سیستم عاملی که استفاده می کنید بستگی دارد.

گفته شد، برخی از زبان‌ها هستند که در بین هکرهای اخلاقی محبوب‌تر از سایرین هستند. در اینجا پنج مورد از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای هک، همراه با توضیح مختصری درباره هر کدام آورده شده است.

C و C++

C و C++ دو مورد از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بین هکرهای اخلاقی هستند. آنها هر دو زبان قدرتمندی هستند که می توانند برای ایجاد طیف گسترده ای از ابزارهای هک استفاده شوند.

C (استاندارد ISO، ویکی‌پدیا) یک زبان سطح پایین است، به این معنی که نسبت به زبان‌های سطح بالا مانند پایتون به کد ماشین نزدیک‌تر است. این امر باعث می شود که C انتخاب خوبی برای نوشتن نرم افزارهای سطح سیستم، مانند سیستم عامل ها و درایورهای شبکه باشد. همچنین اگر پیش زمینه زبان برنامه نویسی دیگری دارید، یادگیری آن نسبتاً آسان است.

C++ (سایت رسمی، ویکی‌پدیا) پسوند زبان برنامه نویسی C است. این برنامه برای ارائه ویژگی های برنامه نویسی شی گرا، مانند کلاس ها و وراثت طراحی شده است. C++ زبان پیچیده ای است، اما می توان از آن برای نوشتن کدهای بسیار کارآمد استفاده کرد.

C و C++ بنابراین دو زبان اساسی هستند که هر هکری باید یاد بگیرد. آنها درک خوبی از نحوه کار رایانه ها به شما می دهند و پایه محکمی را برای ایجاد ابزارهای هک خاص تری ارائه می دهند.

مونتاژ

Assembly (Wikipedia) یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است که برای نوشتن کد برای نوع خاصی از پردازنده استفاده می شود. کد اسمبلی به کد ماشین تبدیل می‌شود که می‌تواند روی هر رایانه‌ای که پردازنده سازگار دارد اجرا شود.

پردازنده‌های مختلف زبان‌های اسمبلی خاص خود را دارند، که نوشتن کدی را که می‌توان روی چندین پردازنده اجرا کرد دشوار می‌کند.

اسمبلی زبانی دشوار برای یادگیری است، اما بسیار قدرتمند است. اغلب برای نوشتن اکسپلویت ها، ابزارهای مهندسی معکوس و نرم افزارهای سطح پایین سیستم استفاده می شود.

اگر به یادگیری اسمبلی علاقه دارید، توصیه می کنیم کتاب را ببینید هنر برنامه نویسی زبان اسمبلی توسط Randall Hyde، یکی از بهترین منابع برای یادگیری این زبان پیچیده است.

پایتون

Python (سایت رسمی، Wikipedia، SitePoint) یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که به طور گسترده در جامعه هک استفاده می شود. یادگیری آن آسان است و دارای طیف گسترده ای از کتابخانه ها است که می توانند برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل شبکه، خراش دادن وب و دستکاری پایگاه داده استفاده شوند.

Python همچنین گزینه خوبی برای نوشتن ابزارهایی است که باید خودکار شوند. به عنوان مثال، می توانید یک اسکریپت بنویسید که به طور خودکار وارد یک وب سایت شده و یک فرم را پر می کند.

برخلاف C یا اسمبلی، پایتون قابل حمل است، به این معنی که می توانید کد را روی یک پلتفرم بنویسید و سپس بدون نیاز به کامپایل مجدد آن را روی پلتفرم دیگری اجرا کنید. این باعث می شود پایتون گزینه خوبی برای نوشتن ابزارهای چند پلتفرمی باشد.

به طور خلاصه، Python یک زبان همه کاره است که می تواند برای طیف گسترده ای از وظایف استفاده شود، و آن را به انتخاب خوبی برای هکرهای اخلاقی که تازه شروع به کار کرده اند تبدیل می کند.

ارزش دیدن کتاب شاگرد پایتون را دارد ، توسط آستین بینگهام و رابرت اسمالشر.

باش

Bash (سایت رسمی، Wikipedia) یک پوسته یونیکس است که نوعی برنامه است که رابطی برای اجرای برنامه های دیگر فراهم می کند. Bash معمولاً به عنوان یک مفسر خط فرمان (CLI) استفاده می شود، به این معنی که می توان از آن برای اجرای دستورات وارد شده توسط کاربر استفاده کرد.

همانند پاورشل ویندوز، Bash را می توان برای راه اندازی برنامه ها، مانند دستورات پوسته، و آن استفاده کرد. همچنین می تواند برای اجرای سایر اسکریپت های Bash استفاده شود.

این زبان همچنین دارای یک زبان برنامه نویسی داخلی است – با ویژگی هایی مانند حلقه ها و شرطی ها – که می تواند برای نوشتن اسکریپت استفاده شود. این اسکریپت‌ها می‌توانند وظایفی مانند راه‌اندازی یک محیط توسعه یا استقرار یک برنامه وب را خودکار کنند.

از آنجایی که Bash در همه سیستم‌های مبتنی بر یونیکس (مانند لینوکس و macOS) در دسترس است، انتخاب خوبی برای نوشتن ابزارهای چند پلتفرمی است. همچنین یادگیری آن بسیار آسان است و بخش اساسی بسیاری از ابزارهای هکرهای اخلاقی است.

کتاب را ببینید باش را به روش سخت بیاموزید ، توسط Ian Miell، برای یادگیری اصول اصلی و اسکریپت نویسی پوسته پیشرفته. همچنین نگاهی به کتاب مقدس لینوکس، نسخه دهم بیندازید. توسط کریستوفر نگوس، برای بررسی بیشتر در سیستم های مبتنی بر یونیکس.

SQL

SQL یا زبان جستجوی ساختاریافته (استاندارد ISO، Wikipedia)، یک زبان جستجوی پایگاه داده است که برای دستکاری داده های ذخیره شده در پایگاه های داده استفاده می شود. SQL را می توان برای افزودن، حذف و به روز رسانی داده ها در پایگاه داده استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای جستجوی داده‌ها از پایگاه داده استفاده کرد که برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها مفید است.

اگرچه ممکن است این اولین زبانی نباشد که وقتی به هک فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند، اما می توان از SQL برای حمله به برنامه های وب و تلفن همراه استفاده کرد. به عنوان مثال، یک مهاجم می‌تواند از تزریق SQL برای وارد کردن کدهای مخرب در پایگاه داده استفاده کند، که پس از بازیابی داده‌ها از پایگاه داده، توسط برنامه اجرا می‌شود.

مقاله دیگر :   خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

SQL همچنین برای کارهای هک اخلاقی مانند تست امنیت پایگاه داده و تست عملکرد مفید است. به عنوان مثال، یک هکر اخلاقی می تواند از SQL برای ایجاد تعداد زیادی پرس و جو در پایگاه داده استفاده کند تا عملکرد آن را تحت بار آزمایش کند.

بنابراین SQL یک ابزار قدرتمند است که هر هکر اخلاقی باید آن را بیاموزد، و یادگیری آن به اندازه برخی از زبان های دیگر در این لیست دشوار نیست.

یک مکان عالی برای شروع یادگیری SQL از طریق Simply SQL است. ، توسط رودی لیم بک.

جدول خلاصه

زبان مفید بودن سطح دشواری
C/C++ زبان های اساسی که هر هکری باید یاد بگیرد. برای نوشتن نرم افزار در سطح سیستم و ابزارهای هک مفید است. نسبتا آسان (C)، سخت (C++)
مونتاژ زبان دشواری که برای نوشتن اکسپلویت ها، ابزارهای مهندسی معکوس و نرم افزارهای سطح پایین سیستم مفید است. کد اسمبلی مخصوص نوع خاصی از پردازنده است که قابلیت حمل آن را محدود می کند. خیلی سخت
Python یک زبان همه کاره و آسان برای یادگیری که برای طیف وسیعی از کارها مفید است. پایتون طیف گسترده ای از کتابخانه ها را برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل شبکه، خراش دادن وب و دستکاری پایگاه داده در دسترس دارد. همچنین قابل حمل است، که آن را به انتخاب خوبی برای نوشتن ابزارهای چند پلتفرمی تبدیل می کند. آسان
باش Bash یک پوسته یونیکس است که می تواند برای راه اندازی برنامه ها و اجرای سایر اسکریپت های Bash استفاده شود. همچنین دارای یک زبان برنامه نویسی داخلی است که می توان از آن برای نوشتن اسکریپت هایی استفاده کرد که وظایف را خودکار می کند. از آنجایی که Bash در همه سیستم‌های مبتنی بر یونیکس در دسترس است، انتخاب خوبی برای نوشتن ابزارهای چند پلتفرمی است. بسیار آسان
SQL SQL یک زبان جستجوی پایگاه داده است که برای دستکاری داده های ذخیره شده در پایگاه های داده استفاده می شود. SQL همچنین می تواند برای جستجوی داده ها از یک پایگاه داده استفاده شود که برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها مفید است. اگرچه ممکن است این اولین زبانی نباشد که هنگام فکر کردن به هک به ذهنتان خطور می کند، SQL می تواند برای حمله به برنامه های وب استفاده شود و همچنین برای کارهای هک اخلاقی مانند تست امنیت پایگاه داده و تست عملکرد مفید است. آسان

بهترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان

همانطور که ممکن است حدس بزنید اگر تا اینجا خوانده باشید، بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع هک اخلاقی پایتون است.

  • این یک زبان برنامه نویسی همه کاره است.
  • به طور گسترده در جامعه امنیتی استفاده می شود.
  • یادگیری آسان است.
  • دارای طیف گسترده ای از کتابخانه ها و ابزارهایی است که می توان از آنها برای اهداف امنیتی استفاده کرد.

اگر در زمینه هک اخلاقی تازه کار هستید، توصیه می کنیم با پایتون شروع کنید. این زبان محبوب‌ترین زبان در میان هکرهای اخلاقی است و به شما پایه خوبی برای ایجاد مهارت‌های خود می‌دهد.

بعداً، همانطور که بازی هک خود را شروع می کنید، احتمالاً C و C++ را یاد خواهید گرفت تا به فلز نزدیکتر شوید و درک کنید که چگونه سیستم ها در زیر هود کار می کنند. حتی ممکن است به زبان اسمبلی بپردازید تا واقعاً آنچه را که در پایین ترین سطح در حال انجام است درک کنید.

و البته، همانطور که در حرفه هک اخلاقی خود پیشرفت می کنید، بسته به وظایف خاصی که می خواهید انجام دهید، می خواهید زبان های مختلفی را یاد بگیرید.

کتاب‌های هک برای Dummies و هک کردن هکر به عنوان یک شروع خوب در این موضوع.

سؤالات متداول

بسیار خوب، وقت آن است که نظر خود را به دست آورید و سریع به برخی از سوالات رایج پاسخ دهید!

آیا C++ برای هک بهتر از Python است؟

C++ لزوماً برای هک بهتر از پایتون نیست. اما در حالی که به طور کلی Python کاربرپسندتر و یادگیری آسان‌تر در نظر گرفته می‌شود، C++ به شما کنترل بیشتری بر مدیریت حافظه و عملیات سطح پایین می‌دهد.

در پایان روز، اگر می‌خواهید وارد هک شوید، احتمالاً می‌خواهید هر دو زبان را یاد بگیرید.

آیا هکرها از پایتون استفاده می کنند؟

بله، بسیاری از هکرها از پایتون استفاده می کنند. از میان زبان‌هایی که در اینجا بررسی کرده‌ایم، پایتون قطعاً همه کاره‌ترین زبان است، زیرا می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از وظایف از توسعه وب تا تجزیه و تحلیل داده استفاده کرد.

آیا هکرها از جاوا اسکریپت استفاده می کنند؟

این یکی خوب است! و بله، هکرها از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. اگرچه به اندازه پایتون یا ++C از آن استفاده نمی‌شود، اما همچنان می‌تواند ابزار مفیدی برای هک اخلاقی باشد، به‌ویژه وقتی صحبت از امنیت برنامه‌های وب به میان می‌آید.

آیا هکرهای اخلاقی باید زبان C را عمیقا بدانند؟

خیر، هکرهای اخلاقی نیازی به دانستن زبان C ندارند. با این حال، درک اولیه از C مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که صحبت از توسعه بهره برداری و مهندسی معکوس می شود.

علاوه بر این، بسیاری از ابزارها و چارچوب‌های مورد استفاده در هک اخلاقی به زبان C نوشته شده‌اند، بنابراین دانستن این زبان درک نحوه کار آنها و تطبیق آنها با نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند. پس از همه، شما می خواهید یک هکر باشید، درست است؟

برای اینکه یک هکر اخلاقی عالی باشید به چه مهارت های دیگری نیاز دارید؟

هکرهای اخلاقی علاوه بر مهارت در یک یا چند زبان برنامه نویسی، باید درک قوی از سیستم ها و شبکه های کامپیوتری داشته باشند. آنها همچنین باید بتوانند مانند یک مهاجم فکر کنند، که به معنای خلاق و مدبر بودن است.

در نهایت، هک اخلاقی نیازی به یک فعالیت انفرادی ندارد. این مهم است که بتوانید با دیگران به خوبی کار کنید، زیرا بارها برای یافتن و بهره برداری از آسیب پذیری ها و کمک به ایمن سازی سیستم ها، باید با دیگران همکاری کنید.

هکرهای اخلاقی چگونه می توانند امرار معاش کنند؟

هکرهای اخلاقی می توانند از طرق مختلف امرار معاش کنند. برخی به عنوان مشاور کار می کنند و به شرکت ها کمک می کنند تا سیستم های خود را ایمن کنند. دیگران به عنوان بخشی از یک تیم امنیتی برای یک شرکت یا سازمان کار می کنند. و برخی دیگر به طور مستقل کار می کنند و خدمات خود را با هرکسی که به آنها نیاز دارد قرارداد می دهند.

برخی از هکرهای اخلاقی با شرکت در برنامه‌های پاداش باگ مانند برنامه‌هایی که توسط HackerOne میزبانی می‌شوند، امرار معاش می‌کنند. اینها برنامه‌هایی هستند که توسط شرکت‌هایی اجرا می‌شوند که می‌خواهند امنیت خود را بهبود بخشند و مایلند برای کشف اشکالات در سیستم‌هایشان هزینه بپردازند.

یک هکر اخلاقی چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟

پاسخ به این سؤال دشوار است، زیرا به عوامل بسیاری مانند تجربه، مهارت، موقعیت مکانی و اینکه آیا شما مستقل کار می کنید یا برای یک شرکت بستگی دارد.

همانطور که گفته شد، هکرهای اخلاقی می توانند زندگی بسیار مناسبی داشته باشند. برخی شش رقم یا بیشتر می سازند. یک مکان خوب برای شروع تحقیق درباره حقوق، Glassdoor است.

نتیجه گیری

هک اخلاقی می‌تواند راهی سرگرم‌کننده و سودمند برای امرار معاش باشد. همچنین این یک راه عالی برای یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید و تقویت مهارت های شما است.

اما مراقب باشید: آنچه ممکن است فکر کنید هک “اخلاقی” است ممکن است در واقع حتی قانونی نباشد. همیشه قبل از هک کردن سیستم ها، چه متعلق به شما یا شخص دیگری، مجوز دریافت کنید. و حتی وقتی مجوز دریافت کردید، حوزه قضایی محلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که در سمت راست قانون هستید. (نکته: حملات DDoS حتی زمانی که برای اهداف آزمایش.)

بهترین زبان برای شما به سطح تجربه، نوع هک مورد علاقه شما و سیستم عاملی که استفاده می کنید بستگی دارد. همانطور که گفته شد، پایتون ممکن است نقطه شروع خوبی برای یک مبتدی باشد، در حالی که C و اسمبلی فقط یک مرحله طبیعی بعدی هستند.

منبع: https://weecharge.ir/دیدگاه-سه-طراح-در-مورد-رویکرد-به-طراحی-م/