کسب درآمد با افتر افکت (+بازار کار افتر افکت) گرافیستار

کسب درآمد با افتر افکت (+بازار کار افتر افکت) گرافیستار

نرم افزارهای گرافیکی افترافکت و پریمیر از جمله محصولات شرکت Adobe می باشد که با یادگیری آن ها و طراحی پروژه های جذاب گرافیکی می توان به درآمد بسیار عالی دست یافت. از این رو به تمامی افرادی که به کارهای گرافیکی و ادیت و روتوش عکس و فیلم علاقمند هستند توصیه می کنیم که حتما کار با نرم افزارهای شرکت ادوبی به ویژه افترافکت و پریمیر را بیاموزند. این نرم افزارها دارای جایگاه بسیار مناسبی در بازار کار ایران هستند. اگر می خواهید با روش های کسب درآمد با دوره آموزش افتر افکت بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

یک گام پیش از کسب درآمد

پیش از آنکه به معرفی روش های کسب درآمد از این دو نرم افزار گرافیکی محبوب بپردازیم این نکته را باید ذکر کنیم که اگر بهترین و حرفه ای ترین متخصص در زمینه افترافکت و پریمیر باشید اما ناشناخته بمانید و هیچکس شما را نشناسد عملا علم و مهارت شما بی استفاده خواهند ماند.

در واقع شما باید در حوزه کاری خود شناخته شده باشید تا بتوانید پروژه های بسیاری را دریافت کنید وبه این ترتیب به درآمد زایی برسید. بنابراین در کنار کسب مهارت و تجربه در این دو نرم افزار به فکر برند سازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ باشید تا بتوانید استعداد و مهارت خود را به دیگران نشان دهید. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

بازار کار افتر افکت و کاربرد های آن

همانگونه که بازارهای مختلف در حال پیشرفت روز افزون هستند نیازمند تبلیغات ویدیویی نیز هستند در این بین افترافکت بسیار حرفه ای عمل می کند برای جلوه های بهتر یک محصول می توان در تصاویر برش ایجاد کرد و متن مورد نظر را متحرک سازی نمود،این شاخه از افتر افکت به نوعی برای کسانی مناسب است که در زمینه تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می کنند و می توانند پروژه های محتلفی در این زمینه دریافت نمایند

بخش انیمیشن سازی در افتر افکت نیز در سال های گذشته توانسته یکی از پولساز ترین گزینه ها محسوب شود. سادگی و در عین حال قدرتمند بودن موشن گرافیک سبب می شود که بازار کار افترافکت را بهبود بخشد در واقع در این فضا ترکیب صوت و تصویر به صورت خاصی صورت می گیرد و برای شرکت های تبلیغاتی یک گزینه بسیار مهم محسوب می شود. از موشن گرافیک ها در وب سایت ها،شبکه های اجتماعی و حتی تیزرهای تبلیغاتی نیز استفاده می شود.

بازار کار افترافکت در حوزه انیمیشن سازی

با توجه به اینکه تا صحبت از افترافکت می شود افراد به یاد انیمیشن سازی می افتند در ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم. در نظر داشته باشید که در حال حاضر بزرگترین بازار کار افترافکت در زمینه ساخت انیمیشن های چند ثانیه ای است که آن را موشن گرافیک می نامند. این حوزه در سال های توانسته یکی از پولساز ترین گزینه محسوب شود. سادگی و در عین حال قدرتمند بودن موشن گرافیک سبب می شود که بازار کار افترافکت را بهبود بخشد در واقع در این فضا ترکیب صوت و تصویر به صورت خاصی صورت می گیرد و برای شرکت های تبلیغاتی یک گزینه بسیار مهم محسوب می شود. از موشن گرافیک ها در وب سایت،شبکه های اجتماعی و حتی تیزرهای تبلیغاتی محسوب می شود. سهم بزرگی از پروژه های موشن گرافیک از سوی مردم عادی است و این امر سبب می شود که در این مسیر همیشه کار موجود باشد. در موشن گرافیک حساسیت کمتری به ایرادهای جزیی است و خلاقیت نقش مهمی دارد. بنابراین بازار کار افترافکت در زمینه انیمیشن سازی همیشه داغ است.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی:

تقریباً در تمام تیزرهای تبلیغاتی که از تلویزیون پخش می شود افتر افکت به کار رفته است از پرده سبز گرفته تا اضافه کردن افکت های لنز، المان های اضافی مثل المان های سه بعدی، برش تصویر، نوشته های متحرک، تغییر رنگ تصویر و غیره. حتی اگر اصلاً استفاده از جلوه های ویژه در فیلم تبلیغاتی مشهود نباشد باز هم به احتمال زیاد از افترافکت استفاده شده است. این بخش یک بازار وسیع با دستمزدهای کاری مناسب است که قالباً توسط شرکت ها ساخته می شود تا به صورت انفرادی.

مقاله دیگر :   بازی و یادگیری

ساخت موشن‌گرافیک

یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین زمینه‌های شغلی که با آموختن افترافکت می‌توان به آن وارد شد، ساختن موشن‌گرافیک است. موشن‌گرافیک صرفا چند تصویر و نوشته‌ی مختلف نیست که همراه با یک موسیقی باشد و تمام! هنر پرطرفدار موشن‌گرافیک می‌خواهد با استفاده از ابزارهای ساده و شخصیت‌های کارتونی و دو‌بعدی حس و پیامی را به مخاطب منتقل کند. موشن گرافیک همان گرافیک متحرک است یعنی هرچه در شاخه طراحی گرافیک (Graphic design) خلق شود و به آن حرکت داده شود، موشن گرافیک خوانده می‌شود.

موشن‌گرافیک هنری است که باید چیدمان صحیحی از المان‌های آماده و یا ساخته‌شده را به وجود آورد و با تمرین و تکرار فراوان و دیدن کارهای شاخص و حرفه‌ای دیگران می‌توانید یک طراح موشن‌گرافیک کارکشته شوید. این هنر جذاب و دیجیتالی جدید، در حال متحول کردن بازاریابی آنلاین در کل جهان است. شاید با خودتان می‌پرسید چرا؟

زیرا با ساخت یک موشن‌گرافیک می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی مثلا یک دقیقه به صورت ساده اما جذاب، مفهومی را به مخاطب خود منتقل کنید. مفهومی که شاید چندین متن تبلیغاتی قادر به رساندن آن با این کیفیت نباشند. در بازار کار موشن‌ گرافیک تنها و تنها با عنصر خلاقیت و خلق کاراکترهای خاص می‌توانید پویا بمانید و مخاطب را شگفت‌زده کنید.

مدیران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام

ویدیو در شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز در حال گسترش سریع است و تمام تحقیقات و آمارها نشان می‌دهند که هیچ رسانه‌ای مانند ویدیو در جلب نظر مخاطب تأثیرگذار نیست. این ویدیوها هرچقدر که جذاب‌تر و گیراتر باشند تأثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می‌گذارند و مدیران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام از قدرت ویدیو در بازاریابی آگاه شده به سمت آن می‌روند. با بازاریابی ساده در این کانال‌ها و ارائه یک نمونه خوب به آن‌ها می‌توان سفارش‌های زیادی دریافت نمود یا مدیران این شبکه‌ها خودشان برای گسترش کسب‌وکارشان می‌توانند افترافکت را در حد کار خودشان فرابگیرند.

چقدر طول می کشد تا Adobe After Effects را یاد بگیرید؟

اگر این مقاله را با دقت خوانده باشید ، به نظر می رسد که شما به حرفه ی موشن گرافیک علاقه دارید. بنابراین ، بیایید نگاهی بیندازیم به چندین مسیر یادگیری مختلف ، و اینکه هر یک چه مدت طول می کشد. به دلیل اینکه چگونه می توانید با این فرایند یادگیری مقابله کنید ، این مورد دشوار است. هیچ راهنمایی در YouTube وجود ندارد که به شما بگوید کدام آموزش ها را باید مشاهده کنید و به چه ترتیب ، به طوری که بتوانید از هیچ مهارتی به حالت دلخواه برسید.

برای اکثر افراد ، آنها 2-3 سال درمورد افتر افکت و گذراندن دوره های آموزشی صرف می کنند تا واقعا به این نرم افزار تسلط پیدا کنند. همانطور که در این مسیر پیشرفت می کنید ، جهش های بزرگ مهارت شما از طریق کارهای عجیب و غریب توپ به دست می آید. شما در این مرحله واقعاً اثبات اینکه می دانید چه کاری انجام می دهید ندارید ، بنابراین به دست آوردن این برنامه ها نیز بسیار سخت است. این یک سناریوی واقعی مرغ و تخم مرغ است.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/