بازی و یادگیری

کودکان با تقریبا هر چیزی که اطراف خود پیدا می کنند می توانند بازی کنند. بسیاری از والدین وقتی کلمه «بازی» را می شنوند تصوراتی از بازی کودکان در ذهن شان دارند. به عنوان مثال، خط خطی کردن با مداد رنگی، یا به پرواز در آوردن بادبادک در هوا. اگرچه، بازی چیزی فراتر از آن است که ما می بینیم.

از دیدگاه مکیمی (۱۹۹۳) اصطلاح بهتر و مناسب تر برای بازی که توصیف کننده اثرات دوران کودکی باشد، پرداختن به یادگیری است.

علاوه بر سرگرمی کودکان ، اسباب بازی های مختلف می توانند راهی برای افزایش توانایی کودکان و کسب مهارت های لازم برای آنها باشند. بنابراین انواع اسباب بازی پسرانه برای پسربچه ها بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در گذشته تنوع اسباب بازی پسرانه بسیار کمتر از الان بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اسباب بازی های پسرانه کیدبی تویز از تنوع بیشتری برخوردار شده اند. انواع مختلف اتومبیل، موتورسیکلت، تفنگ و انواع سلاح های اسباب بازی انتخاب بسیار خوبی برای پسرتان است.

پسران معمولاً شیطنت بیشتری نسبت به دختران دارند، بنابراین پیشنهاد می کنیم هنگام خرید آنلاین اسباب بازی مراقب باشید تا از خرید وسایلی که وسایل تیز و خطرناک دارند خودداری کنید.

تهیه وسایل بازی و اسباب بازی مناسب کودک

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش فروشگاه های آنلاین در زمینه های مختلف، خرید اسباب بازی آنلاین نیز در بین مردم محبوبیت پیدا کرد. خرید آنلاین اسباب بازی فواید بسیاری دارد و به همین دلیل تعداد سایت خرید اسباب بازی آنلاین افزایش یافته است؛ برخی از معروف ترین آن ها شامل: دیجی کالا، توی توی، ماتی لوس، ژوبین و کیدبی تویز می باشند.

اسباب بازی های مختلف می توانند تأثیرات متفاوتی بر روحیه و رفتار کودکان داشته باشند. یکی از کاربردهای اصلی اسباب بازی این است که کودکان می توانند با استفاده از آنها مهارت های ارتباطی لازم را کسب کنند و همچنین والدین با علاقمندی کودکان به اسباب بازی های مختلف می توانند از علایق فرزند خود آگاه شوند. آگاهی از این علایق می تواند در تربیت کودک تأثیر بگذارد و مسیر او را به مسیر درست تغییر دهد.

خرید ارزان لگو kidbeetoys مناسب بسیار مهم است. اسباب بازی باید به گونه ای باشد که علاوه بر سرگرمی کودک، به او در شناخت محیط اطراف و برقراری ارتباط صحیح با دیگران نیز کمک کند. بنابراین قبل از خرید اسباب بازی از روی احساسات ، ابتدا مطمئن شوید که این اسباب بازی می تواند برای کودک شما مفید باشد.

برای اطمینان از مناسب و با کیفیت بودن یک اسباب بازی می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده و به صورت آنلاین اسباب بازی بخرید. بسیاری از فروشگاه های معتبر digikala , kidbetoys دارای دسته بندی های خاص و کاربردی هستند و می توانند در انتخاب و خرید اسباب بازی اینترنتی به شما کمک کنند.

در زمینه پرورش هوش و خلاقیت شما می توانید به سراغ انواع وسایل بازی فکری بروید. یکی از پیشنهادات مشاوران ما خرید اینترنتی لگو می باشد. زمانی که کودک با لگو حرفه ای کیدبی تویز بازی می کند و سعی در ساخت موارد جدید می باشد؛ تمامی تمرکز و خلاقیت خود را می گذارد تا خروجی کارش بی نقص باشد به مرور زمان انجام آن باعث رشد سلول های مغزی شده و آن ها را از تنبلی و رکود خارج می سازد.

مقاله دیگر :   فهرست کامل فرهنگ لغت کوچه بازاری فارسی قسمت نهم

خرید کلاسیک لگو نیز گزینه مناسبی است تا بتوانید برای کودکان خود آن ها را تهیه کنید و یک بازی فکری عالی به جهت پرورش و رشد ذهن و فکرشان است.

آپلود عکس

آماده کردن شرایط بازی برای کودک

1- وسایل بازی سالم و مکان بازی مطمئن و بی خطر فراهم کنید.
برای این کار شما مجبور نیستید زیاد هزینه کنید و می توانید با چیزهایی که در خانه دارید ایده ها برای بازی کودکتان فراهم سازید. بازی هایی که منجر به مسائلی برای کودکان و می شود را بشناسید و ایمنی تمام وسایل و تجهیزات بازی کودکان را بررسی کند به عنوان یک بزرگسال موظف هستید کودکان را از تمام خطرهای پنهانی که در بازی های جسمانی و درگیری های آنها با هم وجود دارد، آگاه سازید.

2- به تدریج به کودک کمک کنید.

شاید انجام یک مهارت جدید برای او سخت باشد، اما کنترل میل به انجام آن کار را به او بدهید. شما می توانید شروع کننده باشید؛ به عنوان مثال، یکی از قطعات پلاستیکی اسباب بازی پسرانه جدید را بردارید و روی قطعه دیگری بگذارید و آنگاه به او فرصت بدهید این کار را انجام دهد. در صورت لزوم و به اندازه کافی به او کمک کنید و سعی کنید او را از هر گونه ناکامی و شکست دور کنید و تا وقتی که مهارت جدیدی را می آموزد، او را به طور مداوم تشویق کنید.

3- محیط را با دقت بررسی کنید.

چیزهایی وجود دارند که باعث حواس پرتی می شوند مانند نور تابناک با صدای بلند. آیا زمین برای اکتشاف ایمن است؟ آیا مکان خوبی برای نوع بازی که ممکن است انجام بشود، مانند دویدن یا پرتاب کردن، هست؟ آیا این امکان وجود دارد که کودک را دچار سردرگمی و دردسر کند؟ وارسی کردن این موارد از قبل می تواند از بهانه گیری و کج خلقی، حادثه یا شکستن لامپ، پیشگیری کند. فراموش نکنید که بهترین محیطهای بازی می تواند در جریان کارهای معمول روزمره باشد، مثلا زمان حمام دادن کودک یا زمان خواب اور

4- به علامت ها و راهنمایی ها دقت کنید.

یک کودک یکساله شاید نتواند به شما بگوید که از بازی خسته شده یا اینکه دچار شکست و ناکامی شده است. با توجه به چنین علامت هایی شما می دانید که چه موقع باید به کودک کمک کنید یا فعالیت جدیدی را جایگزین کنید. زمان های بازی کودکان خردسال پی در پی اما کوتاه است، این نیز راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. بنابراین، خواندن علامت ها به شما می گوید که چه فعالیتهایی محبوب و مورد علاقه کودک هستند.
فراهم آوردن محیط چالش برانگیز و تحریک کننده
جایی که میل درونی و فطری به یادگیری توسط بازی و تفریح تقویت می شود، یکی از بزرگترین هدیه هایی است که هر پدر و مادری می توانند به کودکشان بدهند. اگر والدین به کودکشان فرصت های فراوان برای بازی کردن بدهند و سطح بازی آنها را مورد ملاحظه قرار دهند، آنگاه کودکان از این تجربیات فایده خواهند برد.

منبع