بالا بردن عمر باطری شارژی (۷ نکته مهم برای استفاده از باطری شارژی)

برای اینکه بیشترین استفاده را از باتری خود داشته باشید، نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند عمر باتری شارژی خود را تا ۲ سال دیگر افزایش دهید.

 

۷ نکته برای افزایش عمر باتری شارژی

بدون مراقبت مناسب، باتری‌های شما مانند گذشته شارژ نمی‌شوند. از تلفن همراه گرفته تا دوربین دیجیتال، در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش فرسودگی و در مقابل افزایش طول عمر باتری انجام دهید.

خرید هاست، خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی، ثبت دامنه

اگر

  • آیفون
  • لپ‌تاپ
  • دوربین دیجیتال

یا تقریباً هر دستگاه قابل شارژی دارید، احتمالاً با باطری لیتیومی (لیتیوم یونی) کار می‌کند. آن‌ها مقدار زیادی نیرو را در فضای کوچکی قرار می‌دهند و وقتی از آن استفاده نمی‌کنند، کار بزرگی برای نگه داشتن آن قدرت انجام می‌دهند.

بنابراین بدون مراقبت مناسب، باتری شما شارژ خود را مانند گذشته حفظ نمی‌کند.

این کاملا طبیعی است. ظرفیت تمام باتری‌های لیتیوم یونی با گذشت زمان کاهش می‌یابد. زمانی که باتری موبایل شما به درستی نگهداری شود، ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را پس از ۴۰۰ چرخه شارژ و دشارژ کامل حفظ می‌کند. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا طول عمر باتری خود را بهبود بخشد.

  • اجازه ندهید باتری شما به طور کامل تخلیه شود.

تخلیه باتری زیر ۲۰ درصد برای مدت طولانی می‌تواند باعث سولفاته شدن شود. اگر سولفاته شروع به تجمع کند، جریان الکترون را مسدود می‌کند و باعث تاخیر و همچنین طولانی شدن زمان شارژ می‌شود و بهره وری باتری و طول عمر آن را به شدت کاهش می‌دهد.

برای جلوگیری از تخلیه کامل باتری، پیروی از یک برنامه تعمیر و نگهداری دقیق و نظارت دقیق بر سطح شارژ باتری و اجازه ندادن تخلیه زیر ۲۰ درصد برای مدت زمان طولانی بسیار مهم است.

  • باتری را بیش از حد شارژ نکنید.

شارژ باتری سرب اسیدی با ولتاژ بیش از حد باعث کاهش سطح آب آن و افزایش دمای باتری می‌شود. با کاهش سطح آب و افزایش دما، آسیب شدیدی به باتری وارد می‌شود که بر بهره وری و طول عمر آن تأثیر منفی می‌گذارد.

علاوه بر این، فرکانس شارژ نیز می‌تواند بر طول عمر باتری تأثیر بگذارد، زیرا هر باتری دارای حداکثر تعداد چرخه شارژ است که می‌تواند بدون از دست دادن کارایی خود انجام دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، نیازی به شارژ باتری در هر فرصت از کار افتادگی نیست، زیرا با هر بار شارژ، به حداکثر تعداد چرخه شارژ نزدیک می‌شوید که نیاز به تعویض باتری را تسریع می‌کند.

برای جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری یا شارژ مکرر آن، بسیار مهم است که از دستورالعمل‌های شارژ مناسب تعیین شده برای هر نوع باتری آگاه باشید.

با استفاده از یک دستگاه مدیریت باتری، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر باتری در زمان‌های مناسب مقدار مناسب شارژ را دریافت می‌کند.

 

 

خرید قالب صحیفه (Sahifa) ، پرفروش ترین قالب وردپرس خبری  با ضمانت...
  • تجهیزات را بیش از حد بار نکنید.

هر باتری نرخ بارگذاری وزن خاصی دارد. اگر یک لیفتراک باری بیشتر از وزن مشخص شده باتری که لیفتراک را تامین میکند، بردارد، باتری را مجبور می‌کند جریان بیشتری از آنچه برای آن طراحی شده است، تامین کند. افزایش جریان می‌تواند منجر به دمای بالا شود و آسیب قابل توجهی به باتری وارد کند.

مقاله دیگر :   5 دلیل اصلی برای مراجعه دندانپزشکان به روز آزمایشگاه

برای اطمینان از اینکه هرگز تجهیزات خود را بیش از حد بارگذاری نمی‌کنید، هر اپراتور باید از وزن بار مجاز برای هر باتری که آن تجهیزات را تغذیه می‌کند آگاه باشد تا سوء استفاده از باتری رخ ندهد.

  • باتری‌ها را در شرایط سخت نگهداری نکنید.

دمای مکانی که باتری‌ها در آن ذخیره می‌شوند تأثیر واقعی بر عملکرد و دوام باتری دارد. برای اینکه باتری‌ها بهترین عملکرد خود را داشته باشند، باید در مکانی خشک و خنک با دمای ایده آل در حدود ۵۹ درجه سانتیگراد (۱۵ درجه سانتیگراد) نگهداری شوند.

برای اینکه مطمئن شوید باتری‌های شما در شرایط بهینه ذخیره می‌شوند، از مکان‌هایی که نور مستقیم خورشید دارند یا فریزرهای مجاور خودداری کنید.

  • باتری را تمیز نگه دارید.

مهم است که همیشه یک باتری را بلافاصله پس از سرریز شدن بیش از حد تمیز کنید تا از آسیب اسیدی به باتری و محیط جلوگیری کنید.

اگر دست نخورده باقی بماند، آسیب ناشی از نشت با گذشت زمان بدتر می‌شود و به طور چشمگیری عمر باتری را کاهش می‌دهد.

یک پروتکل تعمیر و نگهداری باید وجود داشته باشد تا تضمین کند که هر باتری به طور دوره‌ای برای هرگونه باقیمانده ریخته شده چک می‌شود.

این موارد تنها شامل باطری لیتیومی نمی‌باشد و انواع باتری شارژی از جمله باطری نیکل کادیوم را نیز در بر می‌گیرد.

 

  • اطمینان حاصل کنید که سطح آب باتری در سطح ایده آل حفظ می‌شود.

باتری‌ها برای عملکرد صحیح نیاز به سرویس آبیاری منظم دارند. اگر سطح آب خیلی کم باشد، ممکن است آب کافی برای پوشاندن صفحات قبل از شارژ وجود نداشته باشد.

اگر سطح آب بیش از حد بالا باشد، این می‌تواند باعث سرریز شدن باتری شود که می‌تواند منجر به آسیب شود. علاوه بر حفظ سطح مناسب آب، استفاده همیشه از آب مقطر تمیز نیز مهم است.

برای اطمینان از اینکه سطح آب باتری شما در سطح ایده‌آل خود باقی می‌ماند، می‌توانید از دستگاه‌های مدیریت باتری استفاده کنید که سطح الکترولیت و آب را کنترل می‌کنند تا در صورت کاهش یا زیاد شدن سطح آب به شما اطلاع داده شود.

  • وقتی زمانش رسید باتری‌های سرب اسیدی را یکسان کنید.

هر چه مدت زمان بیشتری از باتری استفاده کنید، مواد شیمیایی داخل آن نامتعادل‌تر می‌شوند.

در باتری‌های سرب اسید، پوشش‌های سولفات می‌توانند با گذشت زمان شروع به جمع شدن کنند و ظرفیت کلی باتری را کاهش دهند و حتی باتری را در موارد شدید غیرقابل استفاده کنند.

یکسان سازی، که فقط یک شارژ بیش از حد عمدی است، یک روش معمول است که برای جلوگیری و حذف هرگونه تجمع سولفات استفاده می‌شود.

برای حفظ یک باتری سالم و جلوگیری از تجمع سولفات، کارشناسان توصیه می‌کنند که باتری‌های خود را یک‌بار در ماه تا یک یا دو بار در سال یکسان کنید، بسته به اینکه باتری شما چقدر استفاده می‌شود.

منبع :

<p><a href=”https://sanapress.ir/251548/%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%db%8c-7-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7/”>https://sanapress.ir/251548/%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%db%8c-7-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7/</a></p>