نت فلیکس و سودایی دیگر؛ ورود به بازار خاورمیانه با سریال عربی «جن»

نت فلیکس بازی قدرت دیگری رو این بار در خاورمیانه راه اندازی کرده. این سرویس اینترنتی بزرگ می خواد اولین سریال اورجینال خود به زبون عربی رو سال آینده میلادی منتشر کنه.
سریال «جن» (Jinn) یه سریال شش اپیزودی علمی تخیلی و هیجان انگیزه که داستان اون در مورد تعدادی نوجوانه که در شهر باستانی پیترا در اردن با یه جن روبرو می شن.
این سریال به طور کامل به وسیله هنرمندان عرب ساخته شده و فیلم برداریا هم اواخر سال میلادی الان شروع می شه.

باسل غندور، فیلم نامه نویس اردنی که قراره سناریو این سریال رو بنویسه در این باره اینجور گفته:” من خوشحالم که نت فلیکس می خواد سرمایه گذاری بزرگی در این منطقه بکنه و این موضوع یه نقطه عطف حقیقیه. ما فرهنگ داستان پردازی بسیار غنی داریم و در آخر میتونیم از محتوای عربی با کیفیت نت فلیکس لذت ببریم”. اولین پروژه عربی نت فلیکس که یه استندآپ کمدی با اجرای عادل کرم، هنرمند عرب زبون لبنانیه در هفته گذشته واسه اولین بار پخش شد.
عادل کرم ستاره فیلم تریلر «توهین» (The Insult) است که اولین فیلم لبنانی حساب می شه که در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبون نامزد دریافت جایزه اسکار شده.

سرویس بین المللی استریمینگ ویدیو نت فلیکس، که یکی از غولای رسانه ای عصر حاضر هستش، راه درازی واسه رونق دادن به برنامه های خود و پیشرفت سریالای عربی در خاورمیانه در پیش داره.
نت فلیکس و آمازون حالا در این منطقه دارای ۱٫۳ میلیون مشترک تلویزیونی هستن و واسه گرفتن مخاطبان و مشترکان بیشتر شدیدا با هم در حال رقابت هستن. البته این دو علاوه بر رقابت با همدیگه، باید رقبای منطقه ای مشابهی مانند «آیفلیکس» (Iflix) و «استارز پلی» (Starz Play) که اونا هم در مورد استریمینگ محتوا فعالیت دارن رو هم از میدون خارج کنن. آیفلیکس یه شرکت مالزیاییه که سال گذشته در هشت کشور خاورمیانه و شمال آفریقا راه اندازی شد.

مقاله دیگر :   آموزش چندین نوع غذای مخصوص گیاهخواران [قسمت چهارم و پایانی]

حدود ۲۰ درصد محتوای پخش شده به وسیله این سرویس استریمینگ به زبون عربی بوده و مابقی هم با زیرنویس عربی ارائه می شن.
شیخ در این باره میگه:” محتوای اورجینال واسه ما یه جاه طلبی حساب می شه و الان فکر می کنیم که با گرفتن و به کار گیری محتواهای اجاره ای ارزش افزوده بیشتری رو واسه مشترکان خود تولید می کنیم”. انگار در سالای پیش رو، محبوبیت سرویسای استریمینگ در خاورمیانه شدیدا زیاد شه و بزودی تعداد مشترکان این سرویسا در این منطقه از مرز چند ده میلیون نفر بالاتر رود که در مقایسه با بازار بین المللی هنوز درصد ناچیزی هستش.

شرکت فاکس قرن بیستم هم با شبکه فاکس خود نیاز با ساخت محتواهای عربی اورجینال رو حس کرده و در ماه سپتامبر گذشته اولین کانال عربی خود واسه این شرکت رو ساخت.

با محبوب ترین سریالای تولید شده به وسیله سرویس اینترنتی نت فلیکس آشنا شید

۸ سریال تلویزیونی که سرویس اینترنتی نتفلیکس پخش اونا رو کنسل کرده

غولی که هر روز بزرگ تر می شه؛ تصمیم نت فلیکس واسه ساخت فیلمای اورجینال بیشتر

گای پیرس در سریالی علمی تخیلی از نت فلیکس با عنوان «بیگناهان» بازی می کنه